ADMINISTRAREA MySMIS2021
Administrarea operațională a sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+, inclusiv a aplicațiilor informatice conexe MySMIS2021 și SMIS2021, este în responsabilitatea Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, prin Direcția Coordonare SMIS și IT (DCSMISIT), care asigură îndeplinirea atribuțiilor stabilite prin art. 4. al OUG nr. 172/2022.
Administrarea tehnică a sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+, inclusiv a aplicațiilor informatice conexe MySMIS2021 și SMIS2021, precum și găzduirea fizică a echipamentelor hardware ale MIPE aferente sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+ sunt în responsabilitatea Serviciului de Telecomunicații Speciale.
Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene deține toate drepturile de proprietate asupra sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+, inclusiv a aplicațiilor conexe acestuia. Aplicația MySMIS2021 este furnizată "așa cum este" și "așa cum este disponibil", fapt ce presupune că veți utiliza aplicația în parametrii și cu funcționalitățile oferite, iar accesarea acesteia o veți putea face câtă vreme va fi pusă la dispoziție de administratori. Administratorii aplicației își rezervă dreptul de a interzice, respectiv de a restricționa, în orice moment, permisiunile acordate dvs. ca utilizator al sistemului, pentru a preveni utilizarea abuzivă și/sau fără drept a sistemului sau pentru a asigura îndeplinirea scopului de utilizare a sistemului.
Administratorul MySMIS2021 complinește, sub diligențe tehnice, toate activitățile necesare conservării rațiunilor de utilizare a sistemului în scopul său definit de colectare, înregistrare și stocare, în formă electronică a datelor referitoare la fiecare operațiune, inclusiv, dacă e cazul, a datelor adecvate privind participanții individuali și a unei defalcări a datelor privind indicatorii pe gen, când se dispune astfel, necesare pentru monitorizare, evaluare, gestionare financiară, verificare și audit, conform prevederilor art. 72 alineatul (1) litera (e) din Regulamentul (UE) nr. 1060/2021.
- Drepturile și responsabilitățile administratorului
Administratorul sistemului poate, justificat, în orice moment, întrerupe furnizarea serviciilor, în orice zonă a sistemului sau a conținutului furnizat.
În scopul menținerii gradului de performanță și securitate a aplicației și a infrastructurii sale, administratorul sistemului
-
- derulează acțiuni de asigurare a securității informatice pentru prevenirea unor atacuri informatice;
- monitorizează modul de utilizare și activitatea în aplicație a oricăruia dintre utilizatorii MySMIS2021.
Administratorul sistemului informează, de câte ori este necesar, utilizatorii și publicul larg (la adresele web: www.fonduri-ue.ro și mfe.gov.ro/my-smis/) cu privire la:
-
- condițiile de utilizare tehnică a MySMIS2021 potrivit intervențiilor tehnice de actualizare operate, prin actualizarea manualelor aplicației disponibile public;
- sistarea condițiilor de operare din rațiuni de revizii tehnice, actualizări, îmbunătățiri etc.;
- orice aspect cu impact asupra disponibilității sistemului;
- consolidarea măsurilor administrative inerente respectării Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor).
Administratorul sistemului, din proprie inițiativă, poate restricționa sau suspenda temporar sau permanent accesul din rațiuni de bună gestiune tehnică, corespunzător prerogativelor în virtutea cărora gestionează datele pentru care sistemul reprezintă suport de expunere pentru conținut, cu notificarea publicului/utilizatorilor prin intermediul a cel puțin unui canal de comunicare (după caz) dintre cele formalizate (site-uri web publice ale MIPE, e-mail, notificările din cadrul sistemului etc.).
În situațiile în care este necesară intervenția rapidă pentru a putea asigura continuitatea în funcționare și disponibilitate a sistemului, notificarea va fi realizată ulterior acțiunilor de menținere a stabilității sistemului. În situațiile în care există alte motive cu privire la acțiunea de limitare, restricționare sau suspendare a accesului (întrerupere programată) acestea vor fi comunicate anterior demersurilor.
Administratorul sistemului nu răspunde pentru evenimentele care se produc independent de voința sa (cum ar fi, fără a se limita la: sistarea neprevăzută a alimentării cu energie electrică a echipamentelor critice) de natură a compromite utilizarea eficientă a sistemului (constând în provocarea de erori sau alterare/pierderi de date).
MySMIS2021 și tot conținutul oferit sunt furnizate "așa cum este" și "așa cum este disponibil", iar interpretarea rezultatelor care pot fi obținute din utilizarea sistemului sau orice conținut oferit prin sistem este în responsabilitatea utilizatorilor.
Administratorul sistemului nu este responsabil pentru nicio daună directă sau indirectă rezultată din:
-
- efectele generate de accesul la sau utilizarea necorespunzătoare sau imposibilitatea fortuită a utilizării sistemului sau oricărui conținut oferit prin acest sistem;
- accesul neautorizat;
- deteriorarea datelor introduse din culpa utilizatorului;
- orice altă problemă legată de acuratețea, legalitatea și conformitatea datelor introduse în sistem de utilizatori.
Administratorul sistemului nu răspunde de atacurile informatice care ar putea conduce la dezvăluirea sau compromiterea datelor stocate.
Administratorul sistemului își rezervă dreptul de a face modificări, actualizări ale sistemului și a conținutului descriptiv ce va fi reflectat (după caz) la nivelul manualelor aplicației, oferite prin sistem în orice moment fără o notificare prealabilă.